Aquest blog, es tracta d’un espai creat per a l’assignatura d’Alfabetització Digital, on l’objectiu és plasmar les meves reflexions, idees, preguntes… que es plantejaran durant les sessions al llarg de l’assignatura. D’aquesta manera es portar un control del meu aprenentatge envers els continguts treballats a l'aula.

29 oct 2011

Sessió 7: Treballem amb les imatges. 20/10/11

A la sessió d’avui amb l’Àngels, primerament hem estat parlant dels treballs ja entregats. Un conte realitzat amb senyals i un treball sobre imatges des de diferents plans. Doncs resulta que no han sortit tant bé com esperàvem, sobretot el de les imatges des de diversos plans.

Seguidament hem començat a treballar amb el Adove Photoshop i el Paint.  En quant al photoshop, la veritat és que tot i ser un programa conegut jo no havia treballat mai am ell, i al principi m’ha resultat bastant complex. D’altre banda el paint es programa que he utilitzat bastant des de fa uns anys i el tinc més per mà.

Ajunto un document on es troba una reflexió feta amb la meva companya de treball on s’explica que hem descobert i quins passos hem seguit amb aquets programes.  

Experiències de treballar amb el photoshop i el paint a través de diverses imatges.

El dia 20 d’octubre del 2011, a l’assignatura d’alfabetització digital, vam començar a treballar amb el photoshop i el Paint. De manera que aquesta reflexió pretén explicar el treball realitzat aquell dia  l’aula a la vegada que s’explica la nostra experiència i es reflexiona sobre el que s’ha après.
Primerament es va començar a treballar amb el photoshop es tractava d’obrir tres imatges de diferents mides de manera que es veien tallades . Al donar  a píxels reals es va poder comprovar la mida real de la imatge de manera que la mida de  la visualització va canviar. Un exemple;  seria la imatge que estava al 100%,  al canviar-la segueix cabent perfectament a la pantalla.
Un cop a la carpeta d’imatges, hem volgut saber quina era la mida de la imatge. Ho hem pogut comprovar pixant a ”tamaño de la imágen”, que ens ha indicat la quantitat de píxels segons l’altura i l’amplada.  
De seguit hem creat un arxiu nou, per tal, de crear una nova imatge, i hem copiat la foto donant a “ Control + V” , en aquesta es podia veure la finestra “tamaño” oberta de manera que així es podia saber de la foto que es parlava, finalment totes les hem guardat a jpeg.
Seguidament hem treballat amb el paint i hem anat combinant atributs de les imatge. Un cop guardades, anant a la carpeta d’imatges i prement el botó dret  “ver detalles”  surten les imatges amb el seu pes de l’arxiu, el 1r i el 2n són de la mateixa mida, ja que, els atributs han estat els mateixos, en canvi, a la tercera al canviar els atributs també canvia la mida  i finalment la  quarta i última imatge realitzada amb el paint canvia perquè està guardada en format monocromo i ocupa 45kb mentre l’altre estava ocupant molt més.
Al obrir les imatges en arxiu Jpeg,  la imatge sortia molt gran, així que les hem guardat en Mapa de bits ( 24, 256, 16 i Monocromo). A mesura que vas canviant la profunditat del color fa que els kb també baixin.
Així que la profunditat dels colors, determinen la quantitat d’informació que es guarda en cada píxel . Fent això, doncs, hem pogut comprovar que els colors blancs i negres ocupen molt menys que no pas els altres.

Arreglar una imatge:

Com a última activitat d’aquest dia , vàrem realitzar un treball amb unes imatges en les quals hi apareixia un titella, el que ens vam dedicar a fer en aquesta, va ser , centrar-nos en els colors de la fotografia.
Dins el programa de pthotoshop vam utilitzar dos maneres de millorar les imatges:
    -  “ Niveles” ( Imagen - ajustes):  D’una banda movent cap a la dreta o l’esquerra els nivells d’entrada treballes amb la llum. D’altre banda, amb els nivells de sortida la imatge es mou amb blancs i perd la lluminositat. De manera que jugant amb els dos es pot aconseguir una millora de la imatge pel que fa la llum. 
     - “Curvas”: aquesta opció permet treballar la lluminositat però té l’avantatge que es pot treballar amb més punts de llum que a “Niveles”. S’han de fer combinacions molt petites a l’hora de treballar amb les “Curvas” ja que al fer canvis molt grans la foto canvia molt.
Fent ús de la imatge retocada, vam treballar amb la “paleta canales”  hi ha 4 colors: el compost i els components de cada un d’ells.
Primerament vam seleccionar el blau i li vam posar l’ull al RGB. Seguidament vam seleccionar la goma,que vam poder modificar la mida a traves de la barra de propiedades, el que vam borra amb la goma també era un component de colors. De manera que si prems a “ Control + supr.”  borres els components de cada color de manera que es veu més blau.
Per tal de fer aparèixer un color més a la “paleta canales” cliques: Menu- Imagen- Modo- CMYK.
Si seguidament prems “Control + Z” la imatge va canviant de manera que comprovem que amb el CMYK es per la lluminositat de la imatge.

El següent dia, 27/10/11, vam escollir una imatge, la qual anteriorment, l’havíem passat a mode “Escala de grises”  per tal de posar-la en mode “Tritono” que són 3 components del color, és a dir, pots escollir 3 colors diferents que varien el color original de la fotografia. Vam seleccionar Tritono, perquè si envers d’agafar aquest, haguéssim escollit el “ Duotono”, no l’haguéssim pogut guardar en ipg, llavors, el que hem fet és convertir la imatge en RGB i ara si, guardar-la en Ipg.
Seguidament escollim la imatge original i la passem a “ color indexado” passant els colors de 256 a 10, d’aquesta manera, podem comprovar que la imatge sembla que perdi qualitat, però els colors es veuen molt més definits, és a dir, que s’aprecien més els diversos colors que hi ha. Podem mirar a la imatge i seleccionar els colors que s’hi combinen. Un cop realitzat aquest pas, el guardem “ para web” i en mode “gif”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario