Aquest blog, es tracta d’un espai creat per a l’assignatura d’Alfabetització Digital, on l’objectiu és plasmar les meves reflexions, idees, preguntes… que es plantejaran durant les sessions al llarg de l’assignatura. D’aquesta manera es portar un control del meu aprenentatge envers els continguts treballats a l'aula.

2 oct 2011

Sessió 1: Presentació de l’assignatura (Joan Anton) 20/09/2011

Aquesta sessió es va destinar a presentar els diferents continguts que es treballaríem al llarg de l’assignatura, tant de la part  que treballaríem amb l’Àngels com per la part que treballaríem amb el Joan Anton.
Durant aquesta primera sessió se’ns va posar amb contacte amb el que es treballaria majoritàriament a la part del Joan Anton, ens va parlar de la seva metodologia de treball i del grup del qual ell formava part, un grup d’innovació docent consolidat per la Universitat de Barcelona, que tracta de formar a mestres i futurs mestres a través de les TIC i diferents estratègies. Aquest aspecte em va suposar realment interessant i és un dels punts que tinc pensat treballar a l’activitat que se’ns ha posat pel pròxim dia: una reflexió de les TIC com alumnes.

Em sembla una assignatura necessària ja que tot i haver treballat amb les TIC a l’escola, mai he pogut realitzar cap assignatura en la que el transfons sigui aprendre d’elles i trobo que és important i molt interessant dur a terme aquesta assignatura per a la meva formació com a mestre, ja que el futur són les TIC, agradi o no agradi, i no estar al dia d’aquestes pot suposar un inconvenient en el futur de qualsevol mestre. Els mestres hem d’estar contínuament cultivant-nos en aquest aspecte ja que les noves tecnologies avancen i milloren contínuament i no ens podem quedar enrere.  

L’assignatura realment ara mateix em planteja molts dubtes, potser no tant de les TIC sinó més de com anirà el funcionament i de com serà la metodologia de treball. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario