Com s’havia comentat a l’anterior sessió del Joan Anton, aquesta sessió aniria destinada a parlar de les TIC en el nostre aprenentatge com alumnes.
Primerament hem treballat amb petits grups per tal de reflexionar i extreure unes conclusions de les experiències de cadascú, la veritat és que hem coincidit bastant en el nostre transcurs com alumnes i l’ utilització de les TIC. Després ho hem parlat amb tot el grup classe i han sortir coses realment interessants. S’ha parlat dels mestres actuals, de nosaltres com alumnes, dels alumnes que pugen ara, del projecte 1x1 ( tot i que s’ha deixat per una altre sessió), etc.
Trobo que ha estat una sessió molt interessant, s’ha respectat els torns de paraules i s’han extret moltes idees i experiències, realment ens ha servit per a conèixer-nos com a grup, ja que no tots ens coneixíem i també per a poder expressar lliurement que és el que ens transmeten les TIC i com creiem que s’han de treballar.
No va sortir el tema indaga i la veritat és que posada en aquell debat no hi vaig tornar a pensar, tot i així estic segura que tornarà a sortir al llarg de les sessions.
Com a conclusió extrec que realment les TIC que jo vaig aprendre o a mi em van ensenyar no són les TIC que s’ensenyen. Treballar amb les TIC no vol dir destinar una o dues hores setmanals a portar als alumnes a les sales d’ordinadors i allà voler ensenyar amb hores limitades a treballar amb un Word, un paint, Internet i d’altres. Treballar amb les TIC vol dir integrar les TIC a l’aula poder-les combinar amb els llibres, els apunts, el paper i el llapis,etc. posar en contacte a l’alumne des de petits amb aquestes.
És important formar-te com a mestre amb les TIC ja que des del meu punt de vista, queda lleig, com passa actualment a les universitats o a les escoles, que els mestres hagin de demanar disculpes o demanar als seus alumnes que els expliquin com funciona el PowerPoint o un Moodle o d’altres. És important que si el món evoluciona també ho fem nosaltres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario