Aquest blog, es tracta d’un espai creat per a l’assignatura d’Alfabetització Digital, on l’objectiu és plasmar les meves reflexions, idees, preguntes… que es plantejaran durant les sessions al llarg de l’assignatura. D’aquesta manera es portar un control del meu aprenentatge envers els continguts treballats a l'aula.

2 oct 2011

Sessió 3: Parlem de les TIC com alumnes. 27/09/2011

Com s’havia comentat a l’anterior sessió del Joan Anton, aquesta sessió aniria destinada a parlar de les TIC en el nostre aprenentatge com alumnes.

Primerament hem treballat amb petits grups per tal de reflexionar i extreure unes conclusions de les experiències de cadascú, la veritat és que hem coincidit bastant en el nostre transcurs com alumnes i l’ utilització de les TIC.  Després ho hem parlat amb tot el grup classe i han sortir coses realment interessants. S’ha parlat dels mestres actuals, de nosaltres com alumnes, dels alumnes que pugen ara, del projecte 1x1 ( tot i que s’ha deixat per una altre sessió), etc.

Trobo que ha estat una sessió molt interessant, s’ha respectat els torns de paraules i s’han extret moltes idees i experiències, realment ens ha servit per a conèixer-nos com a grup, ja que no tots ens coneixíem i també per a poder expressar lliurement que és el que ens transmeten les TIC i com creiem que s’han de treballar.
No va sortir el tema indaga i la veritat és que posada en aquell debat no hi vaig tornar a pensar, tot i així estic segura que tornarà a sortir al llarg de les sessions.

Com a conclusió extrec que realment les TIC que jo vaig aprendre o a mi em van ensenyar no són les TIC que s’ensenyen. Treballar amb les TIC no vol dir destinar una o dues hores setmanals a portar als alumnes a les sales d’ordinadors i allà voler ensenyar amb hores limitades a treballar amb un Word, un paint, Internet i d’altres. Treballar amb les TIC vol dir integrar les TIC a l’aula poder-les combinar amb els llibres, els apunts, el paper i el llapis,etc. posar en contacte a l’alumne des de petits amb aquestes.

És important formar-te com a mestre amb les TIC ja que des del meu punt de vista, queda lleig, com passa actualment a les universitats o a les escoles, que els mestres hagin de demanar disculpes o demanar als seus alumnes que els expliquin com funciona el PowerPoint o un Moodle o d’altres. És important que si el món evoluciona també ho fem nosaltres. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario