Aquest blog, es tracta d’un espai creat per a l’assignatura d’Alfabetització Digital, on l’objectiu és plasmar les meves reflexions, idees, preguntes… que es plantejaran durant les sessions al llarg de l’assignatura. D’aquesta manera es portar un control del meu aprenentatge envers els continguts treballats a l'aula.

14 dic 2011

Sessió 13: Preparem l’exposició 15/11/11

Avui la classe ha estat destinada al treball amb grup que s’haurà d’exposar el pròxim dimarts.
El tema, escollit per nosaltres, dins un llistat variat ha estat Aprendre i conviure amb les TIC. En el nostre tema parlarem de l’ utilització de l’àudio, el vídeo, la imatge i els projectes telemàtics a l’educació infantil.
Un cop fetes les lectures pertinents sobre aquest tema ens hem posat a treballar amb la preparació del Power Point i la repartició de la feina.  A nosaltres ens feia gràcia treballar amb el tema de les pissarres digitals ja que des que l’Eduard ens la va presentar a l’aula, personalment em resulta molt interessant dur a terme activitats en educació infantil sobre aquesta. Però aquesta gairebé tots els grups la volien, de manera que no ha estat possible. La veritat és que un cop fetes les lectures ha resultat un tema interessant i fàcil, doncs jo he agut d’aprofundir sobre els projectes telemàtics, considero que és un tema interessant i del qual no havia sentit parlar abans. Aquí us deixo un breu resum del que són aquests projectes:
Els projectes telemàtics, que es tracta d’una manera innovadora de treballar el currículum.
Les característiques principals d’aquest projecte són:
·         El treball col·laboratiu de l’alumnat i del professorat
·         I la interdisciplinarietat en el tractament dels continguts.
Per tant els rols no són els que es donen habitualment a l’escola,  en aquesta cas el protagonista de l’aprenentatge de l’infant es el mitjà i el mestre es només un intermediari entre el nen i el mitjà.
IEARN  és una xarxa internacional d’educació i recursos i es tracta d’una organització sense ànim de lucre, que te vigència des de el 1989 i s’encarrega de fomentar la realització de projectes telemàtics cooperatius entre centres d’ensenyament d’arreu del món. Per tant el seu objectiu es fomentar les relacions d’amistat entre professorat i alumnat de diferents comunitats.

Un dels projectes que més em va cridar l’atenció va ser el de la Carta als reis.
El projecte Carta als Reis és un intercanvi a través del correu electrònic entre escoles de Primària i instituts de Secundària.
En aquest projecte els nens i nenes de parvulari i cicle inicial de Primària, sovint amb l’ajut de l’alumnat de cicle superior, escriuen la seva carta als Reis d'Orient (a l'ordinador) i després l'envien a Orient per correu electrònic. Al cap de pocs dies, just abans de marxar de vacances de Nadal, tots i totes reben un missatge amb una carta de Ses Majestats, en resposta a la que ells els havien escrit. L'única cosa que ells no saben, ni han de saber, és que els seus reis particulars han estat els nois i noies d'ESO de diversos centres de Secundària que també hi participen des del més absolut anonimat.


Finalment us plantejo la següent pregunta: Per què no havia sentit parlar mai dels projectes telemàtics,  si es tracta d’un recurs molt interessant per les escoles? Crec que ens falta documentació en quan als recursos  digitals que tenim a l’abast.

No hay comentarios:

Publicar un comentario